පෘථිවි මිනිස් සම්භවය පිලිබදව අනිකුත් ආගමික දැක්ම

1

විද්‍යාවෙන් සිදු කෙරෙන හා මෙතෙක් සිදුකල කාර්යක් නම් යම් මතයක්, වාදයක් හෝ සිද්ධියක් ගෙන එය තහවුරු කිරීම සදහා සාක්‍ෂීන් සෙවීම හා නිර්මාණය කිරීමයි. මේ ආකාරයටම පෘථිවි මිනිස් සම්භවය සම්බන්ධයෙන්ද ඩාවින් වාදය පෙරදැරි කරගෙන ඩාවින් මෙසේ පවසන බව පවසමින් සතුන් පිලිබදව අධ්‍යනයෙහි යෙදුනු මිනිසා ඉක්මන් වී තමා පිලිබදව තීරණය ගැනීමේදී “මිනිසා වදුරාගෙන් පරිණාම විය” යයි පවසන ලදී. ඒ සදහා ඩාවින්ගේ තර්කය වුයේ “ලොව සියලූ ජීවින් පරිණාමය වී තිබියදී මිනිසා පමණක් එසේ නොවන්නේ කෙසේද?. මිනිසාත් වදුරාගෙන් පරිණාමය සිදුවිය” යන්නයි. මෙම ඩාවින්ගේ වාදය පිරිසක් පිලිගනිද්දී තවත් පිරිසක් එයට විරුද්ධව විප්ලව කරන ලදී. මෙම වාදයට විරුද්ධව නැගීසිටීමට ප‍්‍රධානම හේතුවක් වුයේ එදා එම සමාජයේ පැවතුනු මිත්‍යාමතයන් හා ආගම් කෙරෙහි වු අන්ධ විශ්වාසයන්ය. මෙයින් ශ‍්‍රි ලාංකිකයින් වන අපට ද බැහැරවීමට නොහැකි විය. ඒ අනුව ලාංකිකයින් වන අප ද මෙම මත පිලිබදව කෙටි අවධානයක් යොමු කලයුතු වේ.

එහි දී ශ්‍රී ලාංකීය ප්‍රධාන ආගම් දෙකක් පිලිබදව කෙටි අවධානයක් යොමු කලේනම්,

ක‍්‍රිස්තියානි දහමේ පරිණාම වාදයෙහි ස්ථාවරය

ක‍්‍රිතුනු දහම පරිණාම වාදය තරයේ ප‍්‍රතික්‍ෂෙප කරයි. මෙම දහමේ විශ්වාසයට අනුව එනම් බයිබලයේ සදහන් ආකාරයට “අද මේ ලොව දකින ජීවින් සියල්ල කෙසේ පවතින්නේද? ඒ ආකාරයටම ආරම්භයේ ඒ සියල්ල පැවතී බවයි.” (බයිබලයේ උත්පත්ති 1:1සිට24) එනම් ආරම්භයේ සියල්ල ජෝඩු වශයෙන් දෙවියන් විසින් මවන ලද බවයි. ජීවින් සම්බන්ධයෙන් පොදුවේ මෙසේ පවසන බයිබලය මිනිස් සම්භවය පිලිබදව කාලවකවානු ඉදිරිපත් කරයි. එම කාලවකවානු ගනනය කිරීමේදී ආසන්න වශයෙන් අදට (2006 වර්ෂයට වසර 8664කට පෙර මුල්මිනිසා බිහිවී ඇත. මෙම සංඛ්‍යා ලේඛන බයිබලයේ “උත්පත්ති” චේදයෙහි සදහන් වේ. එම ගනනය කිරීම් කෙටියෙන් මෙසේය

  • මුල්ම මිනිසා ආදම් සිට නෝවා දක්වා වසර ගනන  – 1556
  • නෝවා සිට ආබ‍්‍රාම් (ඉබ්බ‍්‍රාහීම් තුමා) දක්වා වසර – 3032
  • ආබ‍්‍රාම් සිට යේසුස් (ඊසා තුමා) දක්වා වසර – 2070
  • යේසුස් සිට මේ දක්වා වසර ගනන – 2006
  • මුළු එකතුව වසර – 8664

වර්ථමානයේ සොයාගෙන ඇති පොසිල හා ජාන පරීක්‍ෂණයන්ට අනුව මෙම කාලය එනම් වසර 8664 යන්න කිසිසේත් විය නොහැක්කකි. ජාන පරීක්‍ෂණයන්ට අනුව ආදීතම මිනිසා ජීවත්වී ඇත්තේ මීට වසර 50000-60000 අතර කාලයේය. එසේම අද කෝටි 600 ක පමණ ජනගහනයක් ලොව පවතී. මෙවැනි විශාල ජනගහනයක් ලොව ඇතිවීමටනම් විශාල කාලපරාසයක් අවශ්‍ය වේ. ඒ අනුව සැලකුවද වසර 8664 යන්න කිසිසේත් විය නොහැක්කකි.

බුදු දහමේ පරිණාම වාදයෙහි ස්ථාවරය

බුදු දහම ජීවින් සම්භවය පිලිබදව පරිණාම වාදයට සමාන අදහසක් පවසන අතර සම්පුර්ණයෙන් පරිණාම වාදය පිලිනොගනී. බුදුදහමෙහි පවසන පරිණාමය ඩාවින්ගේ අනපේක්‍ෂීත සිදුවීමට සමාන අදහසකි. එනම් පෘථිවියට බාහිරින් ආ මානසික ශක්තියක් පිලිබදව කථා කරයි. මෙය ඩාවින්ගේ ස්වභාධහම වාදයට සමාන වු තර්කයකි. එනම්,

බුදුදහම ජීවයක් හටගන්නේ කෙසේද? යන්න පැහැදිලි කිරීමේදී “මහා තණ්හාසංඛ්‍යය සුත‍්‍රයෙහි” මෙසේ පවසය. එනම් ජීවියෙකු බිහිවීම සදහා කරුණු තුනක් සම්පුර්ණ විය යුතුය. එනම්,

  • මාපිය දෙදෙනා එකතුවීම
  • ජන්මානු සරු තත්වයේ පැවතීම
  • මානසික ශක්තියක් අවශ්‍ය වීම

ඒ අනුව බුදු දහමේ විශ්වාසයට අනුව පෘථිවියෙහි ජීවියෙකු බිහිවීමට අවශ්‍ය පදාර්ථමය සැකැස්ම තිබුනත් ජීවයට අවශ්‍ය වන මානසික ශක්තිය පෘථිවි තලයේ තිබුනේ නැත. ඒ අනුව බුදුදහමේ ඉගෙන්වීම එම මානසික ශක්තිය බාහිරින් පෘථිවියට ලැබුණා යන්නයි.

අබූ අර්ෂද්

අබූ අර්ෂද් - ලිපි සියල්ල පෙන්වන්න

Similar articles



ප්‍රතිචාර 1 යි

  1. Hasana 2012-10-13 at 01:22

    this is a very useful article. I teach science and had a confusion how to explain the non validity of Darwin’s theory which is included in ordinary level syllabus. After reading this article I have got some points. Jazakallah and May Allah reward you for your tireless effort taken to awake the muslims as well as intelligent non muslims.

අදහස් , යෝජනා හා විවේචන මෙහි පහතින් සටහන් කරන්න

විශේෂ අවදානයට - ඔබගේ ඊමේල් ලිපිනය ප්‍රසිද්ධ නොකරන බව කරුණාවෙන් සලකන්න. *