ව්‍යවස්ථාදායකය පිලිබදව ඉස්ලාමීය දැක්ම

0

දේශපාලන න්‍යායන් ඒ ආකාරයට නිර්මාණය වී හා ක‍්‍රියාත්මකව පැවතුනත් ඉස්ලාම් දහමේ දේශපාලන න්‍යායන් මීට වඩා හාත්පසින්ම වෙනස් ආකාරයට සකස් වී ඇත. ඉස්ලාමීය විශ්වාසයට අනුව පොළොව මත ඕනෑම කාලයකට හා ඕනෑම ස්ථානයකට ප‍්‍රායෝගික වන මිනිස් ජීවිතය පහසු කිරීම සඳහා වූ නීතීන් හා ජීවන සැලසුම් නිර්මාණය කිරීමේ හැකියාව පවතින්නේ දෙවියන්ට පමණි. ඉස්ලාම් පවසන දෙවියන් මේ සියල්ල සදහාම ශක්ති සම්පන්නය. මේ අනුව දේශයක් පාලනයක දී දිව්‍යමය සැලැස්ම තමා ප‍්‍රායෝගික යන්න මුස්ලීම්වරුන් වන අපේ විශ්වාසයයි. එසේම දෙවියන් වහන්සේට තිබෙන අසමසම බුද්ධියත්, ශක්තියත් හේතුවෙන් ඔහුට සමාන දිව්‍යමය බලතල සහිත සහායකයකු හෝ ආදේශවිය හැකි වෙනත් ව්‍යවස්ථාදායකයෙක් හෝ තෝරා ගැනීමට කිසිවෙක් ඉදිරිපත් නොවේ. මේ අනුව ඉස්ලාමීය ඉගෙන්වීම අනුව නීතිය (රටේ ව්‍යවස්ථාව) සකස් කිරීමේ වගකීම පැවරී තිබෙන්නේ දෙවියන් වහන්සේටය. මෙය ශුද්ධ වූ අල්කුර්ආනයේ 5-44 වාක්‍යයෙන් දෙවියන් මෙසේ අවධාරණය කරයි,

යම් කෙනෙකු අල්ලාහ් පහල දැයින් විනිශ්චය නොකරන්නේ නම් ඔවුහුමය (ඉස්ලාමය) ප‍්‍රතික්‍ෂේප කරන්නෝ.

මේ අනුව ඉස්ලාම් පවසන දේශපාලන න්‍යාය හා සමාජය තුල දකින දේශපාලන න්‍යාය සංසන්ධනය කරන විට ව්‍යවස්ථාදායකයා බවට දෙවියන් වහන්සේපත්වේ. මෙහි දී අවධාරනය කලයුතු ප‍්‍රධාන කාරණයක් ඇත. එනම් ඉස්ලාමයේ සෑම කාරණයක්ම ප‍්‍රධාන කරුණු 02ක් මත පදනම් වේ. එනම්,

  • සත්‍යය
  • නිරවද්‍යතාවය

මේ අනුව ශ්‍රේෂ්ඨ නිර්මාණයක් ලෙස මේ සංකීර්ණ විශ්වය හා මිනිසාව නිර්මාණය කල දෙවියන් හට ඔහුගේ ජීවිතයට අවශ්‍ය නීති රීතීන් නිර්මාණය කිරීම එතරම් බරපතල අභියෝගයක් හෝ කාරණයක් නොවන බව ප‍්‍රථමයෙන් අවබෝධ කර ගතයුතු වේ. එසේම මිනිස් නිර්මාණය තුල අන්තර්ගත සිය`එ රහස් හා ඔහුට සැම කලටම ප‍්‍රයෝගිකව අවශ්‍ය සංකීර්ණ සමාජ සැකැස්ම පිළිබඳ පූර්ණ අවබෝධයක් නැති කිසිවෙකුටත් එම දේව සැලැස්ම අභියෝගයකට ලක්කිරීමට ද නොහැක. මෙම දුර්වලතාවය හදුනාගත් බුද්ධිමතුන් හා පරියේෂකයන් විවිධ කාලවල ඒ සදහා විවිධ පරියේෂණ හා ගවේශණ සිදුකරන ලදී. නමුත් ඒ තුලින් ඔවුන් ලබාගත් ප‍්‍රතිපලය පිලිබදව අපට නොව ඔවුනටම සෑහිමකට පත්වන්නට නොහැකි වුවා යන්නයි සත්‍යය. මේ පිලිබදව ආචාර්ය ඇලක්සිස් කැරල් මහතා තම Man the Unknown නම් කෘතියෙහි මෙසේ පවසයි.

“මිනිස් සංහතිය තමන් පිළිබඳ දැනගැනීම සඳහා පුදුමාකාර වීර්යයකින් උත්සාහ දැරීය. විද්‍යාඥයින්, දාර්ශනිකයින්, කිවිඳුන්, සියලූම කාල පරිච්ජේදවල විසූ මුනිවරුන් හා පරම විඥානවාදීන් වැනි අය විසින් රැස්කරනු ලැබූ තොරතුරු හා සොයා ගැනීම් සම්භාරයක්ම අප සතුව තිබෙතත් මේ වන විටත් අප විසින් අවබෝධ කරගෙන ඇත්තේ අප පිළිබඳ කරුනු ස්වල්පයක් පමණි”.

මෙසේ මිනිසා තුළ ගැබ් වූ රහස් සොයා ගැනීම සඳහා විද්‍යාඥයයන්  කැපවීමෙන් යුතුව කළ පර්යේෂණවල අසාර්ථක ප‍්‍රථිපල අප ඉදිරියේ තිබෙද්දී ඔවුන්ගේ සැලැසුම් තුල තවදුරටත් කොටුවීම බුද්ධිමක් ක‍්‍රියාවක්ද?. එසේත් නැත්නම් අතීතය, වර්ථමානය හා අනාගතය පිලිබදව පූර්ණ අවබෝධයක් ඇති මෙම දිව්‍යමය සැලැස්ම තුළ මනුෂ්‍යාට අවශ්‍ය සියලූම ආකාරයේ කරුණු කාරණාවන් මෙන්ම ඔවුන් එකිනෙකා අතර සිදුවන්නා වූ සිය`එම සබඳතාවයන් අන්තර්ගත වී ඇත යයි විශ්වාස කිරීම බුද්ධිමත් ක‍්‍රියාවක්ද?.

අප නිරන්තරයෙන් දකින කාරණයක් වන්නේ මෙම මනුෂ්‍ය නිර්මාණය තුල වැරදීම්, අතපසුවීම්, අඩුපාඩු හා නොගැලපීම්… වැනි දුර්වලතාවයන් නොඅඩුව පිරී පවතින බවයි. ඉන් මිදීමට ලොව කිසිදු මනුෂ්‍යයෙකු මෙතෙක් සමත් නොවුයේ ඔහුට ඉහතින් පැවසු ආකාරයට පූර්ණ කාල ඥානයක් නොපැවතීමයි. මේ හේතුවෙන් එම දුර්වලතාවයෙන් මිදීට කිසිවිටෙකත් මනුෂ්‍යාහට හැකි වී නොමැත. මෙයට උදාහර්ණයක් ලෙස නිදර්ශන බොහෝමයක් ජාත්‍යන්තර තුල ගෙනහැර දැක්විය හැකි වුවත් ලාංකීය අපට සමීපතම නිදර්ශනය ලෙස අප රටේ අණ්ඩුක‍්‍රම ව්‍යවස්ථාව ගෙනහැර දැක්වීය හැක. රටේ බුද්ධිමත්ම පිරිසගේ සාමූහික නිර්මාණයක් වන මෙම ව්‍යවස්ථාව ගෙවීගිය වසර 50 තුල කොමණ සංශෝධන ද එතැනින් නතර නොවී තවදුරටත් සංශෝධනයන් අවශ්‍ය බවට ප‍්‍රසිද්ධියේ දිනපතා සිදුවන වාදවිවාද අපට අලුත් කාරණයක් නොවේ. මෙයින් පැහැදිලි වන්නේ කුමක්ද? සර්වකාලීන සැලැස්මක් නිර්මාණයේ දී මනුෂ්‍යයා අසාර්ථක බව නොවේද? එය මීට වසර 1400 කට පෙර අඥාන සමාජයක දෙවියන් ශුද්ධ වූ අල්කුර්ආන් 21-22 වාක්‍යයෙන් මෙසේ අවධාරනය කරන ලදී.

“අහස හා පොළොවෙ හි අල්ලාහ් හැර වෙනත් කෙනෙකු (පාලනය කර) සිටියේ නම් ඒ සියල්ල (එකින් එකට භේද වී) ව්‍යාකූල වී යනු ඇත.”

එදා පැවසූ ඒ දේව වාක්‍යය අද බුද්ධියෙහි ඉනිපෙත්තෙ සිටින සංකීර්ණ සමාජයටත් එකසේ ගැලපෙන්නේ “දෙවියන් හැර මිනිසාගේ සුභ සිද්ධිය සලසන කිසිවක් හෝ කිසිවෙක් නොමැත” යන්න විද්‍යාමාන කරමින් නොවේද?. මේ කිසිවක් පිලිබදව ගැඹුරු අවබෝධයක් නොමැතව මිනිසා, මිනිස් අවශ්‍යතාවයන්ට 100% ක්ම සරිලන අන්දමේ නීති කෙටුම්පතක් නිර්මාණය කිරීම යනු කිසි කලෙක ප‍්‍රායෝගික නොවන විහි`එවක් පමණි. විටින් විට රට තුල ඇති වන නීති ගැටළු, දිනෙන් දින මුහුණ දීමට සිදුවන අළුත්ම ගැටළු හා හදිසියෙන්ම හටගන්නා අවුල් සහගත තත්ත්වයන් හමුවේ රටේ විධායකය, ව්‍යවස්ථාදායකය හා අධිකරණයේ දෙගිඩියාවත් රටේ ව්‍යවස්ථා සංශෝධනයට ජනතාවගෙන් ඉල්ලන වරමත් මෙම අසාර්ථකත්වය වෙනත් කාලවලට වඩා මැතිවර්ණ සමයක් පසුකරමින් සිටින ලාංකීය අපට වර්ථමානයේ මනාව පැහැදිලි වන කාරණයකි. කෙසේ හෝ විවිධ සාමූහික බුද්ධිමත් හමු හා විද්වත් වාද විවාද රාශියක් මධ්‍යයේ සම්පාදනය වන නීතියක් එය කෙටුම්පත් කිරීමට ගත වූ කාලයට වඩා වේගයෙන් එය ජනතාව හමුවේ ප‍්‍රතික්‍ෂේප වී යාමේ අවාසනාවන්ත තත්වය ලාංකීය අප වසර ගනනාවක් මුළුල්ලේ අත්විදි සත්‍යයකි.

මේ අනුව දේශපාලනයේ ප‍්‍රධාන අංගයක් වන ව්‍යවස්ථාධායක වගකීම නිරවද්‍යව සිදුවීමට නම් මහජන මතය, පාර්ලිමේන්තු සම්ප‍්‍රදායය, මහජන නියෝජනය ආදී ව්‍යාජ බෝඩ් ලෑලි බැහැරව මිනිසාට යහපතක් ගෙන දෙන මිනිස් අයිතීන් සුරකින නිරායාසයෙන්ම ස්ථාපිත කළ හැකි දිව්‍යමය අණපනත් පිළිගැනීමයි සිදුකල යුත්තේ මෙයයි ඉස්ලාම් අවධාරනය කරන ව්‍යවස්ථාධායකය.

(සියල්ල හොදින්ම දන්නේ අල්ලාහ් පමණි)

අබු අර්ශද්

අබූ අර්ෂද්

අබූ අර්ෂද් - ලිපි සියල්ල පෙන්වන්න

Similar articles



අදහස් , යෝජනා හා විවේචන මෙහි පහතින් සටහන් කරන්න

විශේෂ අවදානයට - ඔබගේ ඊමේල් ලිපිනය ප්‍රසිද්ධ නොකරන බව කරුණාවෙන් සලකන්න. *